10 غذای برتر برای موهای سالم

ماهی قزل آلا درخشان

ماهی مانند ماهی قزل آلا، ساردین ها و ماهی خال مخالی با اسیدهای چرب امگا 3 سالم بسته بندی می شود. بدن شما نمی تواند این چربی های سالم را جذب کند، بنابراین شما باید آنها را از غذا یا مکمل ها دریافت کنید. آنها به شما در محافظت از بیماری کمک می کنند، اما بدن شما نیز نیاز به رشد مو دارد و آن را براق و پر می کند.

با ماست یونانی رشد کنید.

منبع سرشار پروتئین،پک سرشار از پروتئین برای ساختن بلوک های بدن شماست. ماست یونانی همچنین دارای یک ماده است که به جریان خون به پوست و رشد مو کمک می کند. این ویتامین B5 (پتوتنیک اسید شناخته می شود) نامیده می شود و حتی ممکن است در برابر ریزش و ریزش مو کمک کند. شما ممکن است اسید پانوتنیک را به عنوان یک عنصر در برچسب های مو و محصولات پوستی خود تشخیص دهید.


اسفناج برای جلوگیری از شکنندگی مو


مانند بسیاری از سبزیجات برگ تیره سبز، اسفناج پر از مواد مغذی شگفت انگیز است. دارای تن ویتامین A، به همراه آهن، بتا کاروتن، فولات و ویتامین C است. اینها برای پوست و موی سالم کار می کنند. آنها موهای شما را مرطوب نگه می دارند تا شکسته نشوند. آیا می خواهید کمی آن را مخلوط کنید؟ کالی(کلم) یکی دیگر از گزینه های سبز بزرگ است.


گواوا برای جلوگیری از شکست

این میوه گرمسیری حاوی ویتامین C است. از موهای شما محافظت می کند. یک فنجان گواوا حاوی 377 میلی گرم ویتامین C است که بیشتر از چهار بار حداقل روزانه توصیه می شود.


غلات آهن غنی شده برای جلوگیری  از شکست

گرفتن آهن بسیار زیاد می تواند منجر به ریزش مو شود. اما شما می توانید این مواد مغذی مهم را در غلات غلات، دانه ها و پاستا، و سویا و عدس پیدا کنید. گوشت گاو، به ویژه گوشت های ارگان مانند کبد، مقدار زیادی از آن را دارد. خربزه و سبزیجات برگ سبز تیره نیز همینطور است.

مرغ لاغر برای ضخامت مو

هنگامی که پروتئین کافی نداشته باشید، رشد مو “استراحت می کند.” از آنجایی که  متوقف می شود و موهای قدیمی تر سقوط می کنند، می توانید ریزش مو داشته باشید. برای گرفتن پروتئین از گوشت، گزینه هایی مانند گوشت مرغ یا بوقلمون را انتخاب کنید، که چربی اشباع کمتر از منابع گوشت گاو و گوشت خوک دارند.

سیب زمینی شیرین برای مبارزه با کدری مو

آیا موهای شما خشک است و درخشش خود را از دست داده است؟ سیب زمینی شیرین با یک آنتی اکسیدان خوب برای شما به نام بتا کاروتن به کمک شما می آید. بدن شما بتا کاروتن را به ویتامین A تبدیل می کند که به محافظت در برابر موهای خشک و خسته کننده کمک می کند. همچنین غدد را در پوست سر تحریک می کند تا یک مایع روغنی به نام چربی پوست که باعث خشک شدن مو شود کم کلر شود. شما همچنین می توانید بتا کاروتن را در سایر سبزیجات نارنجی مانند هویج، کدو تنبل، طالبی و انبه مشاهده کنید.


دارچین برای گردش خون

این ادویه را بر روی بلغور جو دوسر، نان تست و قهوه خود بپاشید. این کمک می کند تا با جریان خون،وهمچنین باعث گردش خون در بدن شما میشود. این چیزی است که اکسیژن و مواد مغذی را به فولیکولهای مو وارد می کند.

تخم مرغ برای رشد

هنگامی که شما تخم مرغ می خورید، پایه پروتئین و آهن شما تامین می شود. آنها غنی از ویتامین B به نام بیوتین هستند که به رشد مو کمک می کند. عدم داشتن کافی از این ویتامین می تواند منجر به ریزش مو شود. بیوتین همچنین باعث تقویت ناخن های شکننده می شود.

صدف

اینها غنی از روی هستند. هنگامی که شما رژیم غذایی کافی از این ماده معدنی ندارید، می توانید ریزش مو را حتی در مژه ها داشته باشید. سلول هایی که مو را تولید می کنند به روی تکیه می کنند تا به سخت ترین کارها کمک کنند. شما همچنین می توانید این مواد معدنی را در گوشت گاو، خرچنگ، و غلات غنی شده پیدا کنید.

 

پست های مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید