10 تا از بهترین خوراکی ها برای قلب شما

آب هندوانه


به گفته دکتر سارا سامان، متخصص قلب و عروق مرکز قلب ،آب هندوانه درمانی با کالری کم، دارای فیبر بالا و منبع عالی آنتی اکسیدان ها است، دکتر سامان می گوید: “همدوانه یک منبع شگفت انگیز لیکوپن برای بیماری های قلبی و سرطان است.” “هندوانه همچنین سیترولین را تامین می کند که سلامت عروق خونی ما را بهبود بخشد و برای افراد مبتلا به اختلال نعوظ و دیابت مفید است.”همچنین هندوانه منبع ویتامین C و A و همچنین پتاسیم و منیزیم است.

ماست

دکتر آندریا پل می گوید: برای یک درمان خوشمزه که باعث شل شدن عروق شما نمی شود، یک فنجان ماست را انتخاب کنید که از قلب شما محافظت می کند. “ماست از لثه در برابر بیماری هایی محافظت می کند که می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد.” علاوه بر کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی، زمانی که ماست کم چرب را می خورید،  آنتی اکسیدان های قوی، ویتامین ها، فیبر و پروبیوتیک ها را برای سلامتی، هضم و رفاه عمومی خود را مصرف میکنید.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی ویتامین C  و غنی از لیکوپن است. “سعی کنید سس گوجه فرنگی خود را با گوجه های تازه تهیه کنید و سبزیجات سرخ شده و خرد شده را برای سس خوشمزه و ماکارونی خانگی با قدرت مگا آنتی اکسیدانی” اضافه کنید.

آووکادو

به گفته بریجت سویننی، متخصص تغذیه ، آووکادو پر از چربی های غیرمستقیم سالم است و منبع پتاسیم که یک ماده معدنی برای کنترل فشار خون شناخته شده است. سویننی می گوید: “آووکادو منبع خوبی از ویتامین C، فیبر و کاروتنوئید است.” “کاروتنوئید خطر مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی را کاهش میدهد. علاوه بر ارائه یک دوز مفید فیبر، آوکادو برای کمک به جذب آنتی اکسیدان های دیگر هنگام غذا خوردن با سبزیجات مانند اسفناج و هویج کمک می کند.

توت فرنگی

توت ها یک انتخاب عالی برای میان وعده هستند تا قلب شما را سالم نگه دارد. توت ها HDL  را افزایش می دهند و کلسترول بد را کاهش می دهند در حالی که فشار خون شما پایین می آید. علاوه بر این،  میوه کم کالری، (در هر شکل: تازه، یخ زده، خشک و یا پخته شده) حاوی مواد مغذی است که رشد استخوان و تبدیل چربی به انرژی را تقویت می کند. فرای می گوید: “این مبارزان کوچک سرطانی با اکسیداسیون و التهاب مبارزه می کنند و باید روزانه آن را بخورید.

چای سبز

کم کالری و حاوی ویتامین K، A و C، و همچنین فولات، منگنز، کلسیم و فیبر است. این مواد مغذی مهم اجازه می دهد خون خود را به طور معمول لخته، کمک به جلوگیری از کلسیفیکاسیون شریان ها و حتی محافظت از استخوان ها ، و از شکستگی آنها جلوگیری میکند. اسید های صفراوی را در دستگاه گوارش قرار می دهند و باعث کاهش کلسترول بدن می شود.” “سبزیجات به دلیل خواص ضد التهابی خود، سلامت قلبی و عروقی را افزایش می دهند.

لوبیا

طبق گفته دکتر جیمز کاند کانتور، متخصص تغذیه در گرجستان، فقط نیم فنجان لوبیا در روز، قلب شما را به شکل مطلوب حفظ خواهد کرد. کانتور می گوید: “فیبر محلول یک دلیل کلیدی است که چرا دانه ها برای قلب شما سودمند هستند.” “فیبر به کلسترول متصل می شود و آن را در روده جذب می کند و به سطح ناسالم می افزاید.خوردن لوبیا به معنای مصرف فولات، منیزیم، کلسیم، اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین B است که همه اینها برای حفظ قلب شما ضروری است.

گردو

یک میان وعده مناسب است ، گردو عملکرد توابع قلب شما را با چربی های سالم امگا 3 و آنتی اکسیدان ها افزایش می دهد. “خوردن دو عدد  گردو در روز نشان داده که باعث بهبود عملکرد رگهای خونی در افراد مبتلا به دیابت و نیز از افرادی که در معرض ابتلا به بیماری های قلبی هستند محافظت میکند.

سالاد کلم بروکلی

طبق نظر متخصصان قلب و عروق ،  “کلم بروکلی منبع افسانه ای از پروتئین های گیاهی است که برای سلامتی قلب، سلامت کلیه و فشار خون میباشد که نسبت به پروتئین گوشت قرمز بهتر است.” علاوه بر این، کلم بروکلی حاوی تقریبا دو برابر فیبر نسبت به دیگر کلم هاست. پر از آنتی اکسیدان ها و منبع خوبی از چربی غیرمستقیم همان نوع چربی موجود در روغن زیتون و آوکادو است.

ماهی قزل آلا

هنگامی که ماهی میخورید، پمپاژ خون خود را حفظ می کنید و قلب خود را در شکل اولیه قرار می دهید.مطالعات نشان می دهد که اگر هر هفته ماهی به طور منظم مصرف می شود و خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی 30 درصد کاهش می یابد.ماهی های آب سرد، مانند ماهی قزل آلا، حاوی چربی های امگا 3، سطوح پایین چربی های مضر” هستند. “امگا 3 همچنین فشار خون را کاهش می دهد و می تواند به جلوگیری از ریتم های نامنظم قلب کمک کند،  ماهی را با گل سبزیجات مصرف کنیدتا غذای شما یک غذای دوست داشتنی و دلپذیر شود

پست های مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید